Recensies, contactgegevens voor Psychologie in Theater

op zoek naar gerelateerd: dag mama op tv, dag mama barneveld, theater kunsthof de heuf, dag mama speellijst, dag mama theater, dag mama tiel, theater buren, dag mama op locatie
Nabijgelegen soortgelijke bedrijven
Kunsthof de Heuf Kunsthof de Heuf 47 meter Mooie nette en vooral schone kamers. Prachtige tuinen, vriendelijke mensen, kortom ee...
Psychologie in Theater Psychologie in Theater 52 meter Super leuke verassende voorstelling met fijne duidelijke inzichten, mooi spel. Goed b...
Muziek in Buren Muziek in Buren 226 meter Elk jaar vier concerten op hoog niveau in een zeer informele sfeer. Deze concerten bi...
Super leuke verassende voorstelling met fijne duidelijke inzichten, mooi spel. Goed behapbaar en begrijpend. Boeiend tot de laatste seconden ....een must see!
Ik wist niet goed wat ik moest verwachten met de show "Dichterbij", maar door de lovende recensies en de toegangsprijs waren de verwachtingen hoog gespannen...... Veel te hoog denk ik achteraf. Als ik de recensies nu teruglees, vraag ik me af of ik wel in de goede zaal gezeten heb. In het toneelstuk voor de pauze kwamen alle clichés voorbij en helaas was het allemaal niet grappig of diep genoeg om te blijven boeien en er zaten nogal wat gaten in het verhaal. Na de pauze kregen we een lezing, afgewisseld met een paar gezongen nummers....dat was niet zo heel best. Ik zou adviseren om het iemand anders te laten zingen, of om het weg te laten. Verder eigenlijk weinig nieuws gehoord. Misschien dat mensen die totaal nooit geïnteresseerd zijn geweest in psychologie nieuwe dingen hebben gehoord. Fijn dat er duizenden mensen een betere relatie hebben na deze show, dan heeft het toch allemaal wat opgeleverd.
Vorige week naar 'Dichterbij' geweest. Enorm langdradig bijna drie uur incl. pauze!, zelfingenomen psycholoog die denkt te kunnen dansen en zingen maar het was niet om aan te zien en aan te horen. Wij snappen alle positieve reacties echt niet. In eerste instantie leek het tweede deel interessant maar dit was al na vijf minuten voorbij. Het laatste uur hebben we echt uitgezeten uit een soort van fatsoen. Dachten we éindelijk te kunnen gaan, komen ze nog met een filmpje van een andere voorstelling die ze draaien. Nog nooit eerder gehad, maar we zijn toen opgestapt... Enorme teleurstelling en dat voor deze prijs Ik zou het niemand aanraden!
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog door de vele lovende recensies. In het eerste stuk zie je een stel met relatieproblemen waarbij de communicatie niet lekker loopt. In de eerste paar minuten een paar keer gelachen, daarna alleen maar gewacht tot het geruzie voorbij was. Voor ons niet herkenbaar en het was te lang en overdreven/uitvergroot. Omdat we hadden gelezen dat vooral deel 2 heel mooi was, toch gebleven. Misschien al teveel gelezen over hersenen, relaties, hechting etcetera maar niets nieuws gehoord en ook geen gevoel van 'oh wat mooi en liefdevol' maar vooral van 'kan het wat sneller allemaal'. Het duurde voor ons te lang en als je al blij bent met je relatie dan is het denk ik geen aanrader want dan voelt het vooral allemaal erg negatief. De zang in deel 2 voegde voor ons niets toe en maakt het allemaal nog langer.
De voorstelling "Dichterbij" viel mij enorm tegen. Het stuk bevat zowel in het eerste deel een stereotype man-vrouw-verhouding als het tweede deel een presentatie door Dr. David Blom voorbeelden die mij als feminist heel erg raakten en waarvan ik het een schande vind dat dit voor groot publiek vertoond mag worden. In deel 1 staat een prototype 'man' emoties niet kunnen uiten, zich afsluiten in conflict, etc. tegenover een prototype 'vrouw' overdreven emotioneel, te beschermend met haar kinderen, etc.. Het is een lange, bizarre opsomming van wat er allemaal fout zou kunnen gaan in een relatie. Eerst dacht ik nog dat het bedoeld was als tragikomedie. Helaas was dat niet zo. Het tweede deel, na de pauze, werd helaas niet beter. Er zijn vele voorbeelden waar ik van schrok, maar voor deze review kies ik er één: in het onderdeel "Strijd" Heeft elke relatie dat? Maar dat terzijde. wordt de uitleg steeds seksistischer. Vrouwen krijgen expliciet het verwijt "manipulatief" te zijn. Dit wordt gespeeld met getuite lippen, extreem hoge en zeurderige stem. Daar wordt 'de man' tegenover gezet: zij kunnen emotionele gebeurtenissen niet goed onthouden en zijn verbaal minder sterk in het uiten van emoties, waardoor ze weerloos zijn tegen de manipulatie van 'de vrouw'. Dit is het punt dat wij zijn opgestaan en de zaal hebben verlaten. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan, maar ik zou het zo weer doen.
Beste Lydia, Sarah, David en Misha, Dichterbij heb ik ervaren als een schaamteloze drempelloze voorstelling over het puur uiten van mijn gevoelens. De invloed van mijn oude brein. De legio kansen om veilige hechting en liefde nieuw leven in te blazen. Ja ik heb gelachen, soms als een boer met kiespijn, had ik dat maar eerder geweten, soms een traan omdat het zo diep binnenkwam. Kortom een prachtige mooie vermakelijke avond met ook nog een onderwerp waar je U tegen zegt. Razend knap. Hartelijke groet Marcel.
Het is verfrissend om eens een stuk psychologie te zien ipv erover te lezen. Voor jonge mensen misschien niet direct herkenbaar, maar voor de wat oudere mensen onder ons toch zeker wel. Ik vond het wel herkenbaar, zowel de man als de vrouw. Dat de uitleg door een man werd gedaan vond ik fijn. Dan blijft het nuchter en down to earth. De liedjes mogen achterwege blijven. Dat vond ik saai. Maar dat vind ik altijd saai, ook als cabarartiers tussendoor gaan zingen. De zang van de vrouw tussendoor vond ik mooi, zo vol emotie. Zelf weet ik al veel over dit onderwerp, maar ik vind het ontzettend fijn om mijn man op deze manier er mee kennis te laten maken. Hij zal namelijk niet zo snel een boek erover lezen. Dit is wel toegankelijk. Een mooie kans om de man dichter bij de vrouw te laten komen en andersom!
Gisteravond heb ik jullie voorstelling Dichterbij gezien. Wat een intense beleving was dat. Ik heb ontzag voor de manier waarop jullie dit onderwerp zo toegankelijk en levendig hebben vorm gegeven. Voor mij is het pijnlijk herkenbaar en confronterend. Ik vind het intrigerend hoe al zo vroeg een basis wordt gelegd die je je hele leven meeneemt. Gelukkig komt daar meer en meer aandacht voor en krijgen de hechtingstheorie en de gevolgen daarvan op iemands leven steeds meer aandacht, zodat er een keerpunt kan ontstaan in iemands leven. Ik ben al iets eerder dan gisteravond in aanraking gekomen met deze visie en voor mij is het een eye-opener en beginnen na 55 jaar eindelijk de dingen op zijn plek te vallen. Dat is een hele weg en lastige klus, maar wel mooi en hoopvol! Beter laat dan nooit… Dank voor het mooie theaterstuk!
Wat hebben we genoten van de voorstelling Dichterbij van zaterdag. Veel herkenning, gelach, ontroering en opluchting; zo uniek zijn de problemen in onze relatie niet! Het heeft ons meer geraakt dan zes sessies relatietherapie. We gingen weg met een heel positief gevoel en meer begrip voor elkaar. Complimenten voor het bijzonder goede theaterspel en de open, komische en heldere analyse. Bedankt voor dit mooie inzicht!
Ik ben daar gisteren geweest en wat herkende wij veel wat van wat er besproken werd. Het gaf echt veel inzichten en zorgde uiteindelijk toch ook weer voor verbinding tussen ons. Het leverde na afloop mooie gesprekken op. Daarnaast ook erg goed gespeeld en ook het tweede deel met allerlei uitleg was heel informatief. Het was echt een geslaagde avond met een verassende uitkomst. Ben benieuwd naar de andere voorstellingen van dit familiebedrijf. Was ook verrassend trouwens