facebooktwitterpinterest

Recensies, contactgegevens voor MOSS Sailing

MOSS Sailing

Info

MOSS provides everyone the possibility to sail, from complete beginners to advanced sailors.

Geschiedenis

Sailing, Zeilen, Boat, Boten, Boating, Yachting, Navigation, Navigatie, Zee, Sea, Ocean, Sailing, RYA, Royal Yacht Association, Yachtmaster, Dayskipper.

"MOSS Sailing is the first RYA Training Center in the Netherlands.We introduced the RYA to the Netherlands after sailing with the best schools in the UK, the heart of the professional sailing industry. Not only are we the first, but also the most dedicated RYA school in Northern Europe. We don't mix with national systems, we just believe in the quality of the RYA as the only worldwide recognised organisation. Our aim is to keep on providing quality tuition to everyone - from the novice sailor up to the professional."
Adres: Overleek 8, 1671GD Medemblik
Telefoonnummer: 0628324604
Stad: Medemblik
Route: Overleek 8
Postcode: 1671GD

Nabijgelegen soortgelijke bedrijven
Veranda Medemblik Veranda Medemblik 38 meter Kundig geholpen. Maar net als overal, ook hier alles herl duur geworden.
Bowling & Partycentrum Medemblik Bowling & Partycentrum Medemblik 106 meter Wij bieden u een zeer breed arrangement van mogelijkheden binnen ons centrum.
Indoorspeeltuin FunFestijn Medemblik Indoorspeeltuin FunFestijn Medemblik 183 meter Op schaal van 0 tot de Ballorig in Hoorn: 20! Niet te groot, maar zeker groot genoeg...
Sportschool Fit by Breg Sportschool Fit by Breg 297 meter Old school sportschool met alles dat nodig is. Geen luxe maar praktisch, lage prijzen...
Zeilschool Medemblik Zeilschool Medemblik 1 km 'Zeilen gaat voor mij om het plezier van op het water zijn en de passie voor de zeils...
Zwembad Zuiderzee Zwembad Zuiderzee 2 km Lekker zwembad. Klein maar goed verdeeld.lieve en vriendelijke badmeesters en juffen ...
Regatta Center Medemblik Regatta Center Medemblik 2 km Zonder meer de mooiste haven van Nederland. Een fantastische havenmeester die mee den...
Recensies
Mooie professionele zeilschool. Onlangs heb ik mijn opleiding Competent Crew afgerond. Marco is een zeer gediplomeerde docent met veel ervaring. Hij heeft een overvloed aan kennis over het leven op zee en hoe hij met elke gelegenheid om moet gaan. Ik kijk ernaar uit om volgend seizoen mijn Day Skipper met MOSS te beginnen!
Had onlangs een kennismaking met zeilen met de MOSS-school en het was geweldig. De voorraden aan boord waren ruim voldoende, het personeel was aardig en ik had een heerlijke tijd. De hoeveelheid kennis die ik in korte tijd heb verzameld, is verbijsterend. Door interessante feiten en metaforen kon alles blijven hangen. Bedankt!
Een paar jaar geleden hebben mijn vader, mijn broer en ik een jachtmaster offshore training gevolgd bij Moss met Marco als instructeur in de winter. Er werd geen instructeursmateriaal gegeven, een van de hutten onder de stuurkolom lekte erg bij regen, Marco gaf in de loop van de dag nauwelijks instructies, in plaats daarvan had hij veel goede verhalen. Uiteindelijk bleek dat we hadden betaald voor een offshore-cursus, maar uiteindelijk een kustcursus kregen blijkbaar had een andere cursist een kustcursus geboekt met extra verborgen kosten voor het examen waar we het niet mee eens waren. Het indienen van een officiële klacht bij RYA hielp ons om onze licenties te krijgen, aangezien deze school aanvankelijk de certificering blokkeerde. Houdt u alstublieft rekening met dit verhaal voordat u zaken doet met Marco.
Geweldige zeilschool. Ik heb mijn RYA Day Skipper-certificaat van Marco gehaald en heb een mijlenbouwer met hem gedaan. Marco is iemand die echt om zijn studenten geeft en ik heb het gevoel dat hij er altijd voor ze is. Elke keer als ik hem bel voor tips en advies, praat hij met me door en helpt me echt! Zijn stijl van lesgeven is erop gericht om je te laten nadenken over welke situatie je je ook bevindt, en dit zorgt ervoor dat je de redenering en de gevolgen begrijpt van alles wat je doet. Hartelijk bedankt! Ik hoop echt dat we snel weer samen kunnen gaan zeilen.
Ik nam contact op met de school en vroeg om een ​​5-daagse cursus voor dagschipper en kreeg een reis naar Pinn Mill VK aangeboden op 13-17 mei. De reis zou op maandag beginnen en op vrijdag had ik nog steeds geen informatie over wat/hoe/waar, dus moest ik ze achterna. Ik kwam op maandag aan als je overweegt om vanuit Amsterdam te gaan, dat is ongeveer 2 uur met het openbaar vervoer, ontmoette nog eens 4 mensen en we hebben allemaal een briefing gehad. Tijdens de briefing zei Marco onze instructeur en eigenaar van de school meerdere keren “dit is geen cursus”, en toen zei ik “ja, voor mij is het een dagschippercursus”, waarop hij antwoordde “ah ok, ik niet op de hoogte was, dat zien we later wel”. Daarna zei Marco dat hij de boot zou halen die "om de hoek" lag. Voor ons allemaal klonk het als iets van 15 minuten, maar het kostte hem meer dan twee uur om terug te komen. We stapten aan boord en iemand vroeg naar de veiligheidsbriefing. Hij zei "oh het is saai, misschien doen we het op het water" is niet gebeurd. Toen vroeg een van ons of we in ieder geval reddingsvesten hadden, waarop hij in die trant antwoordde: “Met deze watertemperatuur overleef je het sowieso niet lang, en niemand is ooit met mij overboord gegaan, nooit gebeurd in mijn leven” klinkt heel geruststellend!. We gingen eropuit en motorden de hele dag om de Noordzee te bereiken. Het lijkt er nu op dat het voor ons vertrek duidelijk had moeten zijn dat er geen manier is om Pinn Mill te bereiken - er stond niet genoeg wind om binnen de vijfdaagse periode terug te keren, maar dat werd ons niet verteld. Op een gegeven moment tijdens de eerste nacht werd ik zeeziek en ging naar bed terwijl het team verder motorde richting Engeland. Ik stond 's ochtends op om te horen dat Marco had besloten om te keren omdat "er niet genoeg brandstof was om naar Engeland en terug te rijden, en er was geen brandstof beschikbaar in de haven waar we naartoe gingen". Iedereen op de bemanning was geschokt door zo'n excuus, maar niemand maakte echt bezwaar. Uiteindelijk hebben we de hele dag en nacht op de motor teruggevaren naar de Nederlandse wateren geweldig zeilen, 48 uur achter elkaar op de motor. Wij in een haven, en kort daarna verdween Marco. Vier uur later kwam hij terug en zei dat hij een dokter had gezien over deze gebroken teen. De meeste tijd tijdens de reis bracht hij door in zijn hut en alle andere jongens waarvan sommigen zelfs race-ervaring hadden waren daar geschokt door. Op donderdag hadden we gepland om te lunchen in een van de havens toen net voor het binnenvaren van de haven onze motor het begaf. We hadden die dag genoeg wind en voeren naar de thuishaven van de boot. Zodra de motor in orde was, vertrok Marco en zei tegen een van de jongens: "Ik ga naar een dokter, ik kom vanavond waarschijnlijk niet terug". Dat was het. Geen info over waar we waren, waar we heen moesten, waar te eten, waar te winkelen. Geweldige service… Op vrijdag stopten we in een andere haven voor de lunch met het plan om om 14.00 uur te vertrekken. De bemanning was 10 minuten te laat en we vonden Marco aan het roken met een andere man die hij leek te kennen. Dat ging nog een uur door totdat we vroegen om te vertrekken. Onderweg naar onze eindbestemming vroeg ik om mijn logboek een paar keer gevraagd voor de reis - hij zei dat hij het niet had, maar er een in de haven zou krijgen. Het was niet beschikbaar in de haven, dus hij zei dat hij het volgende week maandag zal verzenden. Uiteindelijk heb ik twee en een halve maand achtervolgd om de logs per e-mail te krijgen. Maandag direct na de tocht vroeg ik ze ook nog naar mijn dagschipperscursus, want die was duidelijk niet van hen. Uiteindelijk heb ik meerdere keren contact opgenomen om vier !!!! weken later eindelijk een reactie te krijgen. Ze zeiden dat ik niet eens bekwaam was als bemanningslid ondanks dat ik de eerste dag in de sluizen had afgemeerd zonder instructies opmerking van Marco: "het kan niet beter", 's nachts navigeren, 's nachts afmeren in slecht verlichte haven die we nog nooit eerder bezocht, en een aantal andere dingen doen waaruit mijn competentie duidelijk bleek. Ik denk dat het moeilijk is om dat soort dingen vanuit de cabine te zien ... Over het algemeen vreselijke service en niet aanbevolen. Een paar extra dingen: geen fruit aan boord, alleen drinkwater uit de tanks - kan voor sommige mensen een probleem zijn.
Ik heb mijn RYA Day-schipper hier. Geweldige ervaring Marco en Riaan zijn geweldige instructeurs. Ik vind het erg leuk om met ze samen te werken. Ik zie een lange en gezonde samenwerking met hen
Zeer ervaren trainer met een sterk gevoel voor humor en het geduld om zich aan te passen aan individuele behoeften en ervaringsniveau van klanten. Ik kijk er erg naar uit om terug te keren wanneer de tijd het toelaat. Je leert meer dan alleen een examen halen!
Geweldige RYA-school, de eerste en mooiste van Nederland. Engelse stijl gecombineerd met Hollandse lef. Collegegeld op hoog niveau. Programma's op maat.

Voeg deze kaart toe aan uw website;

We gebruiken cookies

We gebruiken cookies en andere trackingtechnologieën om uw browse-ervaring op onze website te verbeteren, om u gepersonaliseerde inhoud en gerichte advertenties te laten zien, om ons websiteverkeer te analyseren en om te begrijpen waar onze bezoekers vandaan komen. Privacybeleid