facebooktwitterpinterest

Recensies, contactgegevens voor Kringloopwarenhuis Het Goed Boxtel

Kringloopwarenhuis Het Goed Boxtel
Adres: Industrieweg 6, 5281 RW Boxtel, Nederland
Telefoonnummer: 0411 671 585
Staat: Noord-Brabant
District: Boxtel
Stad: Boxtel
Route: Industrieweg
Huisnummer: 6
Postcode: 5281 RW


Openingstijden

maandag: 09:00–18:00
dinsdag: 09:00–18:00
woensdag: 09:00–18:00
donderdag: 09:00–18:00
vrijdag: 09:00–18:00
zaterdag: 09:00–17:00
zondag: 12:00–17:00

Recensies
Ik zag veel reviews over dure meubels en dergelijke maar ben toch even langs geweest om zelf even te kijken. Winkel was netjes en was niet te druk wat erg fijn was. Pashokjes zien er prima uit en de kleding was een beetje aan de dure kant maar alles was gesorteerd op kleuren maat dus erg fijn! Heb zelf uiteindelijk 6 stukken kleding gekocht voor 40 euro. Klinkt veel maar voor een trui in de winkel betaal je snel ook al 40 euro. Heb deze overhemd daar ook gevonden
We komen hier met enige regelmaat, maar nu de lift al zeker 6 weken defect is, en er kennelijk geen enkele poging wordt ondernomen om dit te repareren, blijven we voorlopig weg hier. Heel jammer, want als je met je rolstoel meer wil zien, en vooral cd’s, boeken, elektra en meubels dan heb je vette pech. Overigens is de recent aangelegde mindervalideparkeerplaats helaas met onjuiste maatstaven berekend. Hij is te klein, en tussen de andere parkeerplaatsen ingeklemd. Als je dus met je rolstoel naast de auto moet in- of uitstappen, mag je hopen dat andere auto’s genoeg ruimte hebben over gelaten. De norm is dat een parkeerplaats 3.30 meter breed moet zijn. Maar in dit geval is de ruimte net zo breed als een normale parkeerplek.
Veel te duur!nLift stuk ben mindervalide.nSpullen krijgt de kringloopwinkel gedoneerd, is niet terug te zien in de prijzen die worden gehanteerd. Prijzen zijn meer dan het onderste uit de kan. En in veel gevallen véél duurder dan de nieuwprijs in de winkel. Waar het nog níet gebruikt is en waar wél garantie op zit. Dit is geen plek voor iemand die weinig te besteden heeft.
Voor de geur van verleden en de kans op verlossing tussen het serviesnnWe waren bij Het Goed Boxtel, dat heilige magazijn van vergeten levens.nEls liep voor me uit met de blik van iemand die niet zoekt naar spullen, maar naar tekenen.nDe lucht rook naar oud hout, plastic uit 1998 en iets wat vaag deed denken aan hoop.nnEen vrijwilliger begroette ons alsof hij ons kende van vroeger.nIk zei: “Misschien was ik ooit een stoel hier.”nHij knikte, alsof dat geen grap was.nnTussen de jassen hing een zwart leren exemplaar — stug, eerlijk, onbeschaamd.nIk streek er met mijn hand over en voelde hoe het leer nog steeds leefde, ondanks de prijssticker.nEls fluisterde: “Harm, dit is geen jas, dit is een herinnering met een rits.”nnIk dacht aan mijn favoriete lederwarenshop, Johnny’s Vintage & Leathers,nwaar ik jassen als deze een tweede huid geef.nWaar Vinted en Etsy niet alleen platforms zijn, maar wedergeboortesystemen voor patina en imperfectie.nnBij de kassa vroeg men of ik een tas wilde.nIk zei: “Nee, ik draag mijn verleden liever los.”nZe lachten. En ik gaf vijf sterren —néén voor de geur, één voor de rust, één voor de eerlijke prijzen,néén voor het besef dat schoonheid zelden nieuw is,nen één voor het gevoel dat niets hier verloren is zolang iemand het nog durft aan te raken.
Waar zal ik beginnen. Deze zogenaamde weldadigheidsstichting profiteert van gratis verkregen goederen. Opzich dikke prima. Hierdoor is Boxtel nog een sprankje hoop gegund. Als een zonnestraal die door tralies op een gevangene valt.nnMenigen klagen dat deze stichting dure prijzen hanteert. Daar sluit ik mij volledig bij aan, al zouden ze de uitkeringen hoger moeten maken zodat je die financiële meevaller bij deze instelling kunt verkwansen.nnU vraagt zich af: 'Wat verkoopt deze instelling die zichzelf 'het goed' durft te noemen, in plaats van 'het middelmatige''?nnEen collectie vergane glorie uit een inspiratieloze omgeving.nEen ongeïnspireerde boerenpartij van zowel geestelijke als materiele armoede. Een paradijs voor liefhebbers van slechte smaak. Verwacht geen schatten, daarvoor ben je in de verkeerde streek maar een reflectie van de omgeving, grijs, grauw en vervallen.nnWaan je in deze aftanse bende. God mag weten wat je vindnkom hier niet voor mooi of goedkoop, maar voor vermaak en slapzinnige gesprekken over roken, het weer en koffiennHet is niet om te lachen, het is om te janken.
Reageer op deze plaats

Voeg deze kaart toe aan uw website;



We gebruiken cookies

We gebruiken cookies en andere trackingtechnologieën om uw browse-ervaring op onze website te verbeteren, om u gepersonaliseerde inhoud en gerichte advertenties te laten zien, om ons websiteverkeer te analyseren en om te begrijpen waar onze bezoekers vandaan komen. Privacybeleid