Recensies, contactgegevens voor BOINK Theater

BOINK Theater

BO!NK Theater is een overkoepelende stichting ter bevordering van cultuur en de totaaltheaterbeleving die toegankelijk, uitdagend is in Utrecht (omstreken)

Geschiedenis

BO!NK theater is een overkoepelende stichting ter bevordering van cultuur en de totaaltheaterbeleving die toegankelijk en uitdagend is in Utrecht en omstreken. Dit uit zich in twee theatertakken binnen BOINK Theater:

BO!NK Theaterschool en BO!NK Theaterproducties

Hoe doet BO!NK Theater dat?
BO!NK Theater richt zich op kinderen, jongeren en volwassenen van 4 jaar tot 88 jaar. De stichting werkt zowel actief, receptief als reflectief. Niet alleen het toneel betreden, maar ook het ten tonele voeren van alle disciplines die te maken hebben met toneel. Theater in de breedste zin van het woord met als uitgangspunt de eigenheid en speelplezier van het kind en de volwassene. Bij BO!NK Theater is sprake van een grensvervaging tussen professionals en amateurs. Deze wordt opgezocht door een breed aanbod van theateractiviteiten vanuit de vertakkingen.

Waarom doet BO!NK Theater dat?
BO!NK theater wil zoveel mogelijk kinderen, jongeren en volwassen enthousiast maken voor theater en daarmee de totale theaterervaring te maximaliseren.

Adres: Tolhuislaan 3-a, 3981 HP Bunnik
Telefoonnummer: 0610098297
Stad: Bunnik
Route: Tolhuislaan 3-a
Postcode: 3981 HP

op zoek naar gerelateerd: Bunnik Theater, Www boinktheater school nl
Nabijgelegen soortgelijke bedrijven
Don't Wake the Deer Don't Wake the Deer 2 km Elke laatste donderdag van de maand vanaf 20.00 uur live muziek in het Koetshuis, het...
Een hele leuke theatervereniging waar ik nu al 4 jaar bij zit. Er worden je hier veel theater principes bijgebracht en vervolgens toegepast in de praktijk, maar ze schrijnen niet om te experimenteren met concepten zoals niet-chronologisch verhalen en abstract of conceptueel theater naarmate je vertrouwder wordt met het toneel.
Een klein jaar geleden ben ik gestart bij Bo!nk, bij de groep Jo!n. Een groep die, behalve met theater, ook bezig is met zang. Omdat er verschillen zijn in de hoeveelheid ervaring, kan ik altijd iets leren van mijn groepsgenoten en kan ik mezelf herkennen in diegene, die net als ik, nog niet zoveel theaterervaring hebben. De sfeer is warm en open. Niets is gek of raar. Claudia speelt hierin ook een grote rol: zij geeft op een zeer relaxte manier professionele aanwijzingen en laat je ook voelen dat je het met z’n allen doet. Ik ga er naar toe, sta twee uur lang volle bak aan. Na zo’n avond ben ik moe maar zit ik ook vol energie. We hebben heel veel plezier, zijn heel actief en ik krijg door de verschillende werkvormen en oefeningen ook inspiratie voor mijn werk! JO!N bestaat uit zo’n fijne groep met mensen. Ik kan JO!N iedereen, die het leuk vindt om iets te doen met muziek en theater en die een creatieve avondvulling wil, aanraden. Je voelt bij de medecursisten dezelfde motivatie en energie. BO!NK Theater is een professionele organisatie voor professioneel theater. Je doet niet zomaar wat: er zit een opbouw in de lessen en bijeenkomsten. Dit zie ik bij mijn zoontje terug gaat nu van trainingsjaar 2 naar opleidingsjaar 1 en in het lesaanbod van JO!N. Je kunt echt groeien in het maken, spelen en beleven van theater . Er stromen regelmatig mensen uit naar theateropleidingen in het land. BO!NK Theater is een bakermat voor nieuwtalent =! De veelzijdigheid van BO!NK Theater maakt het voor iedere leeftijd leuk en interessant! Er is altijd wel een vorm van theater die bij je past. Ik geniet ervan, samen met de andere cursisten en docenten van BO!NK Theater!
Meta, 61, Voordat ik bij BO!NK Theater begon, had ik al wat theaterervaring. Ik ben bij Boink ben ik positief verrast. Ik was een beetje bezorgd dat het te blij zou zijn, maar zat er echt naast! Claudia is zeer professioneel, er wordt gericht theater aangeboden en de opbouw van de avonden zitten goed in elkaar. Super regie met visie! Bij JO!N ervaar ik enorm het plezier van van spelen. Je controlerende denken uitzetten en gewoon gaan spelen. En dan ook de interactie met de medespeler, wat ook nog es heel veel energie oplevert. Je doet iets samen. De voorstelling is nog niet kant-en-klaar, daardoor word je zelf uitgenodigd om ingrediënten voor rol en personage te zoeken, deze te laten zien. Het is een mooi proces, waarin je samen iets doet, groeit, en jezelf vormt. Mensen die van theaterspelen houden, ga dit zeker ook doen!
Ik geef het toe, met knikkende knieën vertrok ik in januari van dit jaar naar muziektheatergroep JO!N. Theater- en zangervaring heb ik al eerder opgedaan. Je zou denken dat dit voldoende was om met zelfvertrouwen richting de proeflessen af te reizen. Toch vond ik het spannend. Een heel decennium was inmiddels verstreken. Kon ik het nog wel? Daarnaast miste ik ‘iets’. Iets creatiefs, mijzelf uiten op andere vlakken, mijzelf uit mijn comfortzone laten treden en samen met een groep aan iets werken. De knikkende knieën waren achteraf nergens voor nodig. Vanaf het eerste moment bij de proefles van JO!N had ik het erg naar mijn zin. Je stapt in een warm bad en je voelt je direct op je gemak. En het ‘iets’ wat ik zocht herkende ik weer. Het is een theatergevoel, een niet te omschrijven onderdeel in jezelf. Er zit iets binnen dat muzikale theater wat dan verslavend is, een theater high in plaats van een runners high bij een hardloper. Bij BO!NK Theater JO!N heerst er direct volledig vertrouwen vanuit de hele groep. Dat wordt voor een belangrijk deel gecreëerd door de betrokken docenten die een goede sfeer neerzetten, zodat je je optimaal kunt uiten in spel en zang. Er wordt vakkundig les gegeven door een fijne groep docenten vanuit de BO!NK Theaterschool. De lijntjes zijn kort, je hebt snel contact met de mensen die het besturen en leiden. De theaterlessen vergen energie maar ik krijg er twee keer zoveel energie voor terug. Ik stuiter nog lang na, na een les. En ik leer veel. De juiste techniek en beleving bij zang. Bij spel o.a. hoe je het beste al je onzekerheden kunt omarmen en je volledige ‘ik’ zowel fysiek als mentaal op het podium kunt zetten. Ik zit nog niet heel lang bij muziektheatergroep JO!N, maar dat ‘iets’ is door hen weer helemaal terug. Je maakt theater niet ‘even’ mee, een ervaring in muziektheater heb je voor het leven.
Lisette, 47, voordat ik begon bij muziektheatergroep JO!N, had ik geen twijfels, ik was vooral nieuwsgierig. Ik had al eerder ervaring opgedaan bij een musicalvereniging in Woerden en gezongen in een koor. Ik zou in eerste instantie meedoen aan de cursus op de donderdagavond bij BO!NK Theater, maar dat kon ik niet combineren. Toen op dinsdagavond muziektheatergroep JO!N startte, heb ik me dan ook gelijk opgegeven. Zo’n eerste keer is altijd even aftasten, hoe reilt en zeilt het hier? Ik wilde niet gelijk enorm uitbundig doen, maar eerst even de kat uit de boom kijken. Het was een heerlijke avond en ik voelde me gelijk onderdeel van de groep. JO!N en BO!NK Theater bestaat uit een heel diverse groep mensen, maar op de één of andere manier passen we bij elkaar. Iedereen brengt zijn of haar eigen kwaliteiten. Dat is ook het mooie wat Claudia doet. Ze kijkt naar jouw kwaliteiten en probeert deze verder te ontwikkelen en je het beste uit jezelf te laten halen. Ze gaat van mogelijkheden uit en niet de onmogelijkheden. Tijdens het spelen heb ik een hoop plezier, en soms is het ook een stukje loslaten. Het hoeft niet allemaal perfect en je hoeft niet bang te zijn om fouten te maken. Faalplezier noemt Claudia dat. Er is ruimte voor wie jij bent en voor eventuele emoties. Als het onverhoopt even iets te veel is voor jou, wordt dit opgemerkt, maar er wordt niet over geoordeeld. Bij BO!NK Theater kun je gewoon jezelf zijn en is er een goede saamhorigheid. De ene persoon is niet belangrijker dan de ander! Iedereen heeft en krijgt de kans om op het toneel te schitteren. Bij BO!NK Theater wordt er gekeken naar jou, en wat er in jou zit, en dat wordt uitvergroot in het spel. Natuurlijk is er een duidelijke regie, maar er is wel de vrijheid om jezelf te zijn en jouw eigen ding neer te zetten. Maar het allerbelangrijkste blijft om ervan te genieten!
Ik kan BOINK zeker aanbevelen. Ik zit bij het theaterkoor JO!N. Juist die combinatie van zingen en theaterspelen, dat maakt het zo uniek. Het is een hele leuke groep en we lachen wat af. De docenten zijn echte vakmensen. Je doet niet zomaar wat, je leert ook echt iets. Kijk naar de tekstbeleving. Bij andere partijen, waar ik in het verleden heb meegespeeld, is het oppervlakkig. Hier bij BO!NK Theater heeft alles meerdere lagen met een toegevoegde waarde. En Claudia weet precies wat ze wil en dat krijgt ze ook bij iedereen op zo’n goede manier eruit qua tekstbeleving. En dan ook nog in combinatie met professionele zang. De voorstelling is de kers op de taart, superspannend maar oh zo leuk!
Jonne, 46, mijn eerste ervaring met BO!NK Theater was als grimehulp. Ik zag alle kinderen, waaronder mijn zoon, zo genieten en ik dacht, dat wil ik ook! Mijn eerste stapje was het theaterkoor en nu voor het tweede jaar muziektheatergroep JO!N van BO!NK Theater. Maar dit ging niet zonder slag of stoot. Ik had enorme twijfels, bergen zo hoog, maar ik wilde mijzelf pushen om uit mijn comfortzone te treden. En nu, geen twijfels, knop om, en gewoon doen. Het heeft mij zo’n zelfvertrouwenboost gegeven. Ik ben opener op werk en veel bewuster van mezelf. Op elk gebied door BO!NK Theater heb ik meer zelfvertrouwen. Ik zie nu ook in, dat onzekerheden minder belangrijk zijn door het podium dat ik heb gekregen. Ik mag er ook zijn! Ik kan ieder die maar twijfel heeft, maar wel weet dat theater zijn of haar ding is, meegeven om het gewoon te doen. Bij BO!NK Theater stap je binnen bij een grote warme familie. Of dit nou bij een theatergroep is, of als je achter de schermen helpt, ieder mag zichzelf zijn en hoort er direct bij.
Sinds 1,5 jaar volg ik lessen bij Bo!nk Theater in Bunnik. Een theaterschool waar ik met plezier kom en waar je ook als volwassene nooit bent uitgespeeld. De docent Claudia van Ede heeft passie voor haar vak en is zéér kundig. Ze geeft op een spelende wijze haar lessen en weet het beste uit je te halen. Daarnaast is zij ontzettend creatief wat maakt dat de stukken die je speelt enorm leuk en leerzaam zijn. Zoek jij een leuke theatergroep? Dan adviseer ik je zeker om naar Bo!nk Theater te gaan!
Ik heb deelgenomen aan het project "zie je mij?" wat resulteerde in o.a. de film "Een beetje lucht". Ik word er serieus genomen, mijn mening telt, dat was de duidelijk weerklinkende boodschap van de mensen van BO!NK. Mijn eerste stapjes tot filmactrice liggen op BO!NK grond en ik ben druk bezig de komende kilometers hier ook te gaan lopen: thanks BO!NK voor je laagdrempeligheid, je gezelligheid en je vertrouwen in mij en alle andere lerende spelers<3
Het project 'zie je mij' was mooi en goed omdat het duidelijk was dat de jongeren zoveel zelf hebben mogen en kunnen doen! Met een mooie film als resultaat. De juiste plek voor je kind en je volwassene om zich veilig en vrij te voelen